måndag 29 december 2014

Just ja, det har visst varit jul

Julen är här! Eller snarare var. Nu är siktet istället inställt på nyår. Jag är tillbaka i Stockholm och relativt ledig till och med nästa år. Den nya säsongen på jobbet satte dessvärre igång redan på annandagen vilket innebar att jag fick lämna Sundsvall, familjen och den trevliga snön. Här i Nacka är det mest kallt, tyvärr.

Fick en smärre chock när jag kom tillbaka dock. Gick från bussen och fick en känsla av att det var något som saknades. Det kändes lite tomt. Insåg att mitt hus var borta. Oerhört trist.

Tja, eller snarare mitt gamla hus. Det jag bott i under två år och sedan tvingades lämna. Det som jag bodde i när hyresvärdarna SSSB skickade ett sms som meddelade att huset skulle rivas, men att vi var väldigt välkomna på infomöte där det skulle bjudas på semla. Det tackade man ju inte nej till. Det huset är nu borta. Inte rivet dock, nä. De insåg visst att det trots att gick att flytta/sälja vidare trots att de på mötet var oerhört övertygade om att det absolut inte gick att hitta någon annan lösning än att riva. Aja, jag har numera en ny lägenhet. Nästan likadan som den gamla, men något sämre. Till samma hyra och minus alla mina ködagar. Plus en jobbig flytt. Men jag är inte bitter.

Annars då? Julen? Jodå, den var mycket trevlig. Adam fick träffa tomten för första gången. En tomte som dock höll på att inte dyka upp, eftersom familjen Hård haft fullt upp med att berätta för Adam att tomten skulle komma, och vad han skulle säga (Hoho....) och missat den där lilla detaljen med att det kanske kunde vara bra att boka in Herr Santa Claus. Näpp, det fick bli en sista minutenlösning på julafton, där det tack och lov visade sig att en granne hade en tomtedräkt över. Tur. Adam blev oerhört försiktig och blyg, men berättade sedan glatt för Faster "Nanna" att hoho hade varit där, när hon kom tillbaka efter att ha köpt tidningen. Succé.

Jag hade ju en ledig helg också. Hurra! Den enda lediga helgen innan maj. Om jag var sjuk? Givetvis. Hög feber och halsont. Men som sagt, jag är ju ingen bitter person. Inte alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar