onsdag 10 december 2014

Kränku Dag 9 och 10

Enligt min kära syster ligger jag oerhört efter med rapporteringen. Förlåt. Här kommer därför en snabbgenomgång av lucka 9 och 10.

Okej, vi börjar med nian. Hotell St:Clemens teblandning. Smaker i form av rabarber, citrus och rosenblad utlovas. Det lät inte superduper. Jag är ju inte så förtjust i rabarbersmaken (däremot rabarber! I rå format! Herregud, så gott. Synd att man får äta max en per säsong för att undvika pajade njurar. Så sa i alla fall min mamma, och jag lyssnar lydigt på henne), och rosenbland är ju som bekant inte heller tipptopp. Men det var gott! En svag aning av rabarber, tillräckligt för att det inte skulle ta över, i kombination med de andra smakerna. Oerhört balanserat! En oväntad tummen upp för detta.

Dag 10: Svinhusblandning. Det låter inte toppengott. Dock var det inte så illa. Det smakade svart te med citrus, helt enkelt. Ingen fara där inte. Men det stack tyvärr inte ut, utan var som ett helt vanligt earl grey. Godkänt betyg, men inte mer.


Annars då? Jag börjar jobba sista helgen på den här säsongen av Evita imorgon. Jullov! Att vi sedan drar igång igen om typ 1,5 vecka behöver vi inte prata om...

Jag har dessutom lyckats köpa nya balettskor idag. Tillsammans med ett par benvärmare, såklart. Så nu springer jag runt här hemma och försöker få dem att bli lite större."Bry dig inte om att det klämmer vid tårna, det kommer att gå till sig", sa hon på affären. Jag är aningens tveksam. Men det blir nog bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar