tisdag 16 december 2014

Förlåt, har visst gjort annat

Det var ju ett par dagar sen jag uppdaterade nu. Dumt, med tanke på att jag försöker rapportera min tejulkalender. Jag skyller på att jag jobbat, varit sjuk och åkt till Sundsvall. Nu kommer istället en snabbrepris.

Dag 13:
Lucia! Jag älskar lucia. Vi körde all-in med glitter i håret på jobbet. Fruktansvärt trevligt. Nu till teet: Idas blandning. Svart te med citrus. Inte jättespännande men inte heller äckligt. Godkänt men inte mer.

Dag 14:
MUNKTE! Jag älskar munkte. Så mycket att jag skulle kunna dricka det varje dag, i resten av mitt liv. Typ. Också den första tesorten jag förälskade mig i på riktigt. Ojojoj, högt betyg.

Dag 15:
Oskars Oolong. Halvgrönt och inslag av persika. Jag tycker att ungefär alla teer borde ha persika som ingrediens. Det har absolut inget med att jag älskar att dricka iste med persikosmak så fort jag åker utomlands. Inte alls... Detta var helt klart gott!

Dag 16:
Världsarvsblandning. Jag har tyvärr helt glömt bort hur det smakade. Förlåt... Men min informationsbok meddelar att det tydligen var inslag av rosor och rabarber, och det låter ju inte helt tipptopp. Så tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar