torsdag 18 december 2014

Sundsvall har fått en bro - Hurra!

Följande dialog utspelade sig i mitt barndomshem i Sundsvall idag:

Pappa: Gör du något viktigt, Vicky?
Jag: Nepp.
Pappa: Vill du åka och sopsortera? Och sen åka över bron?
Jag: JAAAAAA!
Mamma: Får jag också följa med???

Sedan åkte vi och sopsorterade, för att därefter åka över bron. Och tillbaka. Så roligt har vi det.

För er därute som inte är så hemma i Sundsvall kan jag meddela att vi från och med idag har en ny bro. En jättelång. Den invigdes av kungen och sen sköts det raketer och Kevin Walker sjöng. Fast den delen skippade vi. Vi var mest intresserade av att åka över.

Jag har druckit te också. Igår var det Andre Kåppen (Gotländska för Den andra koppen, om det var någon som missat), gott men lite lamt. Jordgubbe och fläder, tillsammans med rosenblad (trots att det inte ens stod i ingredienslistan!!!). Idag var det betydligt trevligare, Gotländsk sommarblandning. Toppengott. Det är ett bra betyg.

Imorgon ska jag, min syster och hela barnmaffian åka och titta på julshow på min gamla gymnasieskola. Det blir nog trevligt. Sen bär det av hem till dem för att baka olika saker. Jag har gjort ett stycke pepparkaksdeg och tar med mig formar med elefanter och krokodiler. Och älgar. Kan ju inte bli annat än succé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar