fredag 5 december 2014

Kränkus tekalender - Dag 5

Det är väldigt trevligt att komma hem efter en oerhört utmattande kväll på jobbet (haha, eller inte. Jag satt inne och såg föreställningen, ingenting hände) och veta att en spännande teprovning väntar. Idag var det dags för Borgarblandning som enligt beskrivningen är ekologisk. Trevligt. Det utlovas också en mustig och balanserad smak.

Nä.

Det smakade ingenting.

Okej, jag kan gå med på balanserad. Inga problem. Men vart är mustigheten? Jag trodde nästan att det var något fel på min påse, att de glömt att lägga i rätt te. Men så verkar inte vara fallet.

Men vill man bara ha ett enkelt morgonte, utan några extravaganser, så är det nog rätt lämpligt. Det är visst en blandning av icke smaksatta teer från Kina och Indien, vilket kanske förklarar avsaknaden av just smak. Så jag förlåter teet. Det var väl rätt okej. Men jag hade förväntat mig något mustigt!

Borgarblandning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar