måndag 5 januari 2015

Kul med nyår, verkligen.

Jag har inte skrivit på ett tag eftersom jag varit dödligt sjuk. Oerhört tråkigt. Förkyld kallas det visst. En jäkla EVIGHETSFÖRKYLNING! Jag blev sjuk strax innan jul och sedan var det ett kort uppehåll över juldagarna, för att sedan slå tillbaka tre gånger så mycket. Bara för att retas liksom. "Haha, trodde du att det var lugnt nu, att det värsta var över? Öhh, nej.". Jag låg med feber ett par dagar, inklusive nyårsafton. Det var sådär kul kan jag säga. Speciellt inte med tanke på att jag lämnat Sundsvall för att gå på trevlig nyårsfest (okej, lite för att jobba också...). Det gick ju inge vidare. Att fira nyår själv, i en liten lägenhet där man uppenbarligen inte ser några fyrverkerier, och med feber, ger jag 0 poäng av 7000 möjliga. Rekommenderas alltså inte. Om det nu var någon som ville försöka.

Annars då? Jag har mest jobbat. Det har ju faktiskt varit rätt trevligt. I lördags hade vi dessutom möjlighet att bjuda in nära och kära till föreställningen, vilket uppskattades av både mig och de lyckliga som fick komma. Sådant gillar vi. Idag har jag för ovanligheternas skull varit en heldag på Göta, på en måndag. Det fungerade ju det också. Anledningen är en superkonferens som ska hållas i slutet av veckan och vi behövde planera och fixa i ordning lite. På onsdag ska jag vara på jobbet kl. 7.00. Det kan hända att jag är rätt trött på kvällen. Och förvirrad eftersom jag aldrig varit på Göta så tidigt.

Om jag har tråkigt någon dag, och har lite tid över (haha, lycka till), ska jag skriva någon cool nyårslista. Typ bra och dåligt med 2014. Det kan eventuellt hända att den listan dröjer. I värsta fall till slutet av året. Då kanske jag kan få loss lite tid. Vi får se. Håll tummarna.

(För övrigt har jag teaterabstinens men är på tok för bortskämd med fribiljetter. Jag vet knappt längre hur man gör när man köper biljetter. Dagens i-landsproblem.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar