måndag 1 december 2014

Tejulkalender från Kränku - Dag 1

Äntligen december och dags för Kränkus julkalender! Det var Fröken Hård, också känd som min syster, som bestämde att vi var tvungna att införskaffa varsin sådan. Jag hade inga motargument, så hon beställde. Tyvärr kom båda till hennes nya radhus i Sundsvall, alltså jättelångt bort. Lösningen blev att hon skickade de två första påsarna i ett otroligt mystiskt brunt kuvert, utan avsändare. Resten får jag när jag åker upp och passar hennes barn på onsdag. Alla glada och nöjda.

Men till dagens te. Det är visst sagt att vi måste recensera varje dag. Jag vågar inte göra annat än lyda. Idag var det tydligen Kalkstensdrömmar, en sort jag faktiskt smakat innan. Det är ett vackert te, fullt med rosenblad. Då kan det ju inte bli fel.

Tyvärr är det lite tråkigt. Jag är inte överförtjust i smaken av rosenblad och det här teet domineras av just den. Men snyggt är det!

Kalkstensdrömmar (Bild lånad från http://www.kraenku.se/)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar