söndag 7 december 2014

Kränkus tekalender - Dag 6 och 7

Den uppmärksamme (jo, jag talar om dig Sofia!) kanske har lagt märke till att det inte kom någon recension av gårdagens te. Jag skyller på att jag var trött och ville sova istället. Man får prioritera, helt enkelt. Idag kör vi istället två sorter, dubbel glädje!

Okej, te nr 6. Sylves lilla gröna. Ett grönt te som blir lila vid bryggning. Inte alls konstigt... Jag har druckit det här förut så jag var beredd. Däremot är jag osäker på vad jag egentligen tycker om det. Det påminner inte om något annat te, och det är väl bra att vara originell har jag hört. Så det får godkänt, men kanske inte något jag vill dricka varje dag.

Te nr 7: Ekologiskt regnbågste. Hurra. Det kan ju inte bli fel. Mycket smak (enligt hemsidan är det en blandning av ungefär alla frukter i världen, typ.) och trevligt som vardagste. Synd att det är svart bara, jag är i det stora hela lite mer förtjust i gröna teer. Men men, man kan ju inte få allt.

Jag lagade för övrigt mat idag. Vegetariska plättar. Visserligen brukar ju plättar vara väldigt vegetariska, får jag väl erkänna. Men dessa var dessutom fullspäckade med majs, zuccini, vitlök och kryddor. Allt serverades med sallad. Oj, så gott! Och som sagt, väldigt vegetariskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar