torsdag 30 oktober 2014

Sundsvall!

Förlåt för dålig uppdatering, jag har varit i Sundsvall. En godtagbar anledning till en tillfällig bloggpaus tycker jag. Dessutom har jag umgåtts mycket med mina flitigaste bloggläsare, så att dessutom skriva inlägg kändes lite överflödigt. Men nu är jag tillbaka, hurra!

IMG_0274.JPG

Lånar en bild från systers blogg (http://frokenhard.wordpress.com/2014/10/27/familjen-hard-teatern-ger-moster-vivi-halsar-pa/) som kanske kan visa lite vad jag har sysslat med i veckan. Alltså skrämt barn. Inte alls konstigt. Det är ju ändå Halloween.

IMG_0295.JPG
Jag har också bakat tårta. Moussetårta med browniebotten, limemousse, mangomousse, hallonspegel samt marängspöken. Gott. Bjöd också på hemmagjorda praliner, en fantastisk med mörk choklad och  tryffel på romerska bågar och en som jag döpte till Lakrits Blä. Den var alltså full med lakrits. Superäckligt. Fast det tyckte inte de delar av sällskapet som av någon outgrundlig anledning faktiskt gillar lakrits. Konstiga människor.

Summa summarum: En otroligt trevlig vecka där jag fått möjlighet att mysa mycket med Stor-Dam och Diddi som båda lärt sig mycket sen jag var hemma sist. Adam pratar betydligt mer (även om det ibland är lite svårt att fatta... Kan man inte Adam-språket kan det exempelvis vara oerhört förvirrande att förstå att "Voff-voff-varg" betyder Micke och Molle) och jag fick äran att spela Bamse-lotto med honom. Succe! Frida kunde numera både sitta upp och äta mat. Tummen upp för det. Dessutom fick jag hälsa på i nya radhuset, också det får högsta betyg. Som sagt, oerhört trevlig vecka.

1 kommentar:

  1. Recept på lakrits blä tack. Annars kommer faktura för stulna bilder!

    SvaraRadera