söndag 12 oktober 2014

Min Pajja

Jag har glömt att skriva om min fina Ipad. Eller pajja, om vi pratar Adam-språk. Vilket jag tycker att vi gör.

Jag har blivit med Ipad mini. Det hela skedde förra veckan, i samband med den nedriga flytten. Jag har tidigare lyckats övertala min mamma att väldigt motvilligt låna ut sin Ipad eftersom jag ville testa hur det var att använda den till studier. Jag läser just nu många kurser som har kurslitteraturen på PDF. Min dator är helt hopplös när det gäller att läsa långa dokument och jag lockades av tanken att litteraturen blev lite mer bärbar. Jag tänkte helt enkelt plugg på mysiga caféer. Givetvis fungerade den helt underbart och jag bestämde mig för att införskaffa en egen.

Jag är väldigt nöjd. Lite för nöjd. Jag har laddat ned appen som man kan läsa PDF-filer med och jag har läst ca: 20 sidor. Sen har jag mest spelat mitt nya favoritspel, Farmville (Jo, jag vet att jag är lite sen). Så otroligt simpelt. Man odlar lite, man köper en ko som gör mjölk, Man bakar bullar. Mycket trevligt. Så tyvärr hinner jag inte plugga. Trist.

Annars då? Jag har jobbat. Dubbla igår och matiné idag. Jag satt inne på dagens föreställning vilket var väldigt lugnt och trevligt. Konstigt jobb man har ibland. Att få betalt för att titta på teater. Men jag klagar inte. Imorgon ska jag jobba med mitt hemliga jobb, sedan ska jag ta emot en matkasse på kvällen. Mer om det senare. Det är nämligen nästa veckas hälsogrej, matkasse! Rapporter utlovas.

PAJJA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar