söndag 19 oktober 2014

Linas matkasse - Dag 3

I fredags lagades det finmat i det Hårdska hemmet. Timjanskryddade färsbiffar med ugnsrostad potatis och västerbottensås. Mums.


Först fixade jag potatis. Ett flertal mindre potatisar halverades, lades på en plåt och kryddades med olivolja och timjan. In i ugnen och sen klart. Trevligt.


Sen stektes det biffar! En hel del timjan fick bo i dessa. För att komplicera saken ytterligare fick dessa göra potatisen sällskap i ugnen under tiden som jag lagade sås. Västerbottensås. Den skulle minsann mixas. Tur att man har en stavmixer.


Så här blev det! Ser kanske lite futtigt ut (den uppmärksamme kanske noterar att receptet visst innehåller skogschampinjoner. Haha säger jag om det. Blä!) men fruktansvärt gott. Jag tog med mig resterna till gårdagens trippelföreställningar på jobbet vilket var oerhört trevligt. Jag bakade också en kaka, eftersom ugnen ändå var på. Den var väldigt uppskattad. Tur det.

Betyg: Helt klart en fyra. Lätt och gott. Vad mer behövs?

1 kommentar:

  1. Det här verkade ju jättegott! Kan du laga det också när du är här?

    SvaraRadera