söndag 5 oktober 2014

Konsten att flytta 100 meter

Ibland känns livet lite trist. Så där att man känner att det borde hända något. Typ att man borde flytta. Men om man trivs i området och lägenheten man bor i kan det bli svårt, då får man tänka outside the box. Typ: "Undra om det finns en exakt likadan lägenhet, med exakt samma hyra och inventarier, typ 100 meter härifrån?". Sen slösar man alla sina ködagar (ca: 1600 st), storstädar den gamla lägenheten och flyttar alla prylar. Så kan man göra. Jag skulle dock inte rekommendera det, då är det bättre att bara hyra en film för att bota tristessen.

Jag har alltså flyttat. En oerhört ovälkommen flytt som bara inneburit stress. Helt utan kompensation eller ens ett "förlåt" från hyresbolagets sida. Men en semla bjöd de minsann på när det vankades möte för att berätta att vi måste flytta. Jag, som annars är en väldigt lugn och snäll person, har varit väldigt förbannad. Men nu är flytten klar och jag börjar komma i ordning (HAHA, det kommer att ta minst en månad till innan jag orkat packa upp allt. Det där med porslin är väl ändå inte så viktigt?). Tyvärr är det en exakt likadan lägenhet, men lite sämre. Just nu har jag exempelvis ingen möjlighet att frysa in saker, vilket är dumt om man gillar glass. Vilket jag gör. Som sagt, dumt. Den enda fördelen är att det är lite närmre till tvättstugan, vilket passar bra eftersom jag bokat tvättid imorgon. Men jag är lite tveksam till att det skulle vara en godtagbar anledning till flytt.

Radiotjänst var här och välkomnade mig alldeles nyss också. Jag är ju väldigt laglydig och betalar (passande om jag någon gång får för mig att bli politiker, det är tydligen det allra viktigaste man kan göra. Annars blir man minsann granskad och uthängd i Expressen) men kontrollantmannen var aningens skeptisk. Först tyckte han att jag hade fel kön och namn. Sen ville han inte riktigt tro på att jag betalade, eftersom jag inte riktigt var registrerad som betalande på den här lägenheten. Och som sagt, fel kön och namn. Men smart som jag är insåg jag att han hade en hel radda av namn på sitt papper med betalande, och eftersom jag bara flyttat några nummer fanns jag med. Tummen upp för det.

Jag blev förresten inringad av Säpovakter idag på jobbet. Inget konstigt alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar