onsdag 15 oktober 2014

Linas matkasse - Dag 2




Ny dag, ny mat. Denna gång Indisk kikärtscurry med spenat och naanbröd. Klassificerad som väldigt lättlagad och snabb. Toppen! Perfekt att slänga ihop efter baletten.


Jag började med att ta fram en liten kniv för att hacka en liten ingefära. Aj...


Nytt försök. Stor kniv och små grönsaker. Mycket bättre. Ingefära, vitlök, blomkål och paprika hackades och frästes i lite olivolja.


Sen slängde jag i en massa kryddor. Typ indiska sådana. Och kikärtor! En liten skvätt Philadelphia har jag också slängt i. Det hela fick koka en stund, samtidigt som jag fuskvärmde naanbröd i micron. Klart.


Betyg: Väldigt vegetariskt och väldigt indiskt. Gott. Betyget blir 3,5. Kommer förmodligen att tillagas igen. 

Nu blir det en kort paus i matlagandet, jag ska på teater ikväll och jobba imorgon. Vi kör igen på fredag tycker jag. Då blir det färsbiffar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar