lördag 16 augusti 2014

Utflykt!

Här skulle det egentligen komma ett intellektuellt inlägg om hur jag lyssnat på alla årets sommarpratare men eftersom det visade sig att Loa Falkman inte alls var sist ut skjuter vi upp det till imorgon. Istället blir det en utflyktsrapport.

Jag har varit på utflykt. En väldigt oväntad utflykt. Jag som hade tänkt städa köket hela dagen. Trist. Min moder ringde mig mitt i frukosten och meddelade att hon hört rykten om att ett stycke utflykt skulle utgå från Nacka till Moderna museet, och att jag säkert fick följa med om jag ville. Jag sa ja och 20 minuter senare dök mitt sällskap, mormor Ullabritt och morbror Svante, upp.

Utflykten skulle också innebära ett besök på okänd affär, enligt min källa. Det var en skobutik med bra och dyra skor, mest inriktad på en äldre och något mer förmögen målgrupp än Fröken Hård. Jag hittade givetvis ett par skor. Vinterskor. Mitt i sommaren. På superrea, 395 kr istället för 2400 kr. Så det blev ett köp och jag har varit nöjd sedan dess. Jag är nämligen extremt dålig på att köpa skor och skjuter helst upp så långt som möjligt, vilket ofta innebär att jag hinner frysa ordentligt om fötterna innan jag ger upp och köper första bästa. Men inte i år! Och, med tanke på skornas dyra originalpris, inte under de närmsta 10 åren! Mormor hittade två par skor och var lika nöjd hon. Bra butik således.
 
Sen tog vi på oss kulturkoftan och gick på museum för att kika på en utställning med Nils Dardel. Väldigt intressant och jag ville köpa ungefär alla målningar. Det skulle dock vara väldigt dyrt så jag nöjde mig med ett liten skrivblock där jag istället tänkte måla mina egna bilder, samt ett vykort föreställandes ett av de mer makabra motiven från utställningen. Vi åt också mat och fikade, mycket gott. Sen var utflykten slut.
("Svartsjukedrama")
 

2 kommentarer:

  1. 1. Har du snott mitt alias nu när jag är Fru Hård? Måste fundera på om detta är ok.
    2. Om du är jättesugen på städning och så har vi en hel lägenhet här i Sundsvall som behöver fejas :)

    /Fru Hård

    SvaraRadera
  2. 1. Du kan inte ta patent på ett namn! Vad ska jag kalla mig då? Fröken Vivi?

    2. Nä, inte supersugen.

    SvaraRadera