fredag 8 augusti 2014

Ett deppigt inlägg




Eftersom jag är lite kvällsdeppig kommer här ett inlägg i moll.

Deppighet nr: 1
Jag har ikväll bakat kakor inför lördagens dop. Superfina kakor, verkligen. Men med lite olika färg. Man skulle kunna kalla hälften för pepparkakor och hälften för mördegskakor. Då kanske ni får en bild av var det gick fel. Imorgon ska jag dock dekorera dessa kakor, och med lite flax kanske man kan gömma det brända. Hoppas jag. Bakade dessutom sk. woopies, en slags enklare (och förmodligen godare) variant av macarons. Dessa ser ut att ha blivit mosade av Hulken, så platta är de. Förhoppningsvis kan jag rädda dessa med lite smet. Allting blir bättre med smet.

Deppighet nr: 2
Favorit i repris: Mitt hus ska rivas och från den 30:e september saknar jag tak över huvudet. Det är inte superkul. Den här deppigheten får bli en liten cliffhanger, den får helt enkelt hänga kvar.

Deppighet nr: 3
Jag är lite smått arbetslös just nu. Inte helt, jag har förhoppningsvis ett jobb att gå tillbaka till i mitten av september (även detta blir en cliffhanger...), och jag har trots allt ett extrajobb som ringde och bokade in mig för fyra dagar i slutet av månaden. Men det är alltid lite jobbigt att inte ha koll på när jag börjar tjäna pengar på riktigt igen. Sommarjobbslönen kommer inte att räcka för alltid och mitt sparkonto får gärna lämnas orört med tanke på punkt nr: 2. Så jag är lite deppig.

Deppighet nr: 4
Jag promenerade hela vägen in till Stockholm city i förrgår för att köpa glass. Det är jättelångt. Speciellt om man dessutom vill gå hem. Detta innebär att jag hade stora förväntningar på glassen, som var GBs specialmagnum i samarbete med Dolce & Gabbana. Vaniljglass med pistage och chokladbitar och med ett täcke av vit choklad, det lät ju gott. Men jag blev deppig. Väldigt tråkig glass måste jag säga. Nötterna smakade ingenting och chokladbitarna var bara i vägen. Inte ens den vita chokladen kunde väga upp det. Men förpackningen var fin, det var den. Men som sagt, upplagt för deppighet nr. 4. Jag är fortfarande lite besviken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar