onsdag 27 augusti 2014

Dag 3

Okej, mina rapporteringar om hälsoveckan är kanske inte så fruktansvärt intressanta. Det enda jag gör är ju att inte äta godis och kakor. Supertråkigt. Jag ber om ursäkt för det, men ni kan få ett recepttips om ni hänger med hela vägen till slutet av inlägget.

Idag har det varit en fin dag. Först blev jag sur. Sen blev jag lite gladare eftersom jag fick tag på en lärare på en kurs som jag måste få rättad snart för att inte bli vräkt. Sen åkte jag på äventyr till Tyresö och Lidingö. Båda låg långt bort. Sen åkte jag hem igen för att nästan direkt åka iväg till öppet hus på Göta. Väl där blev jag glad eftersom jag har jobb till hösten. Det är alltid trevligt. Därefter blev det fika (obs sockerfritt, trots att jag hade öppnat upp för eventuella bakverk dagen till ära. Det blev helt enkelt inte så) och sen åkte jag hem. För att gå en promenad. För att sedan koppla upp mig via skype för att träffa läraren jag äntligen fått tag i och verifiera att jag är jag. Det var jag.

Sammanfattningsvis har det varit en fin dag. Jag blev lite förbannad, sen lite lättad, sen ännu mer lättad och till sist lite trött. Har dessutom bokat in mig på några jobbpass både på fredag och mån-ons nästa vecka. Det tycker min ekonomi om.

Okej, har ni läst hela vägen hit så måste jag ju bjuda på det där receptet också. Okej, håll i er nu!

Gå och köp en macka som ska grillas (eller valfri annan macka, det är nog inte så noga). Jag tog en Levain från Panini med kyckling och mozzarella, mest för att jag hade en sådan hemma. Stek den i lite smör. Ät.

Okej, jag erkänner. Det där var inget riktigt recept. Det är ju faktiskt inte så en finfin macka ska tillverkas. Man ska ju helst ha en sådan där mackgrill. Det hade inte jag. Så jag stekte den. Inte superlyckat men inte heller äckligt. Det är ju alltid ett betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar