tisdag 26 augusti 2014

Hälsodag 2

Hej bloggen. Idag har det inte varit en sådan hälsosam dag. Nej, jag har inte fuskat! Gudbevars! Däremot har jag stressat och ätit för lite. Dessa två saker hör liksom ihop. Detta trots att jag jobbat med mat. Fick hoppa in och stänga, något jag är ganska så skitdålig på. Den positiva saken var att det blev lite mat över som jag kunde ta hem. Mycket frukt vilket mitt hälsosamma jag jublade högt över. Utöver det har jag flängt runt hela Stockholm för att utföra hemliga uppdrag.

Imorgon blir det fortsättning på de hemliga uppdragen och sen ska jag på möte på Göta. Det blir förhoppningsvis trevligt. Tveksamt dock om jag hinner äta mat, det återstår att se. Måste jobba lite på det här med hälsovecka, att inte hinna äta är ju skitdumt. Men sockret har jag hållit mig borta ifrån! Förutom den där mackan som plötsligt smakade kardemummabulle... Det var inte mitt fel att någon lagt mackorna och bullarna i samma låda! Så, det räknas inte.

Dagens recept blir inget recept. Det blir istället ett mattips. Sallad från Panini. Gå och köp. Jag åt en grön ost och skinksallad och det var gott. Fast hade jag fått välja (vilket ni som läser detta tips får) hade jag nog tagit en med kyckling. Men det gick inte för de var liksom sålda. Så går det när man är för duktig på sitt jobb. Nä, nu ljuger jag. Kycklingsalladerna var slut redan när jag började jobba. Förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar