söndag 24 augusti 2014

Hälsovecka nr 1!

Vecka 35 är en hälsovecka. Punkt. En hälsovecka definieras här med en sockerfri vecka. Detta påfund fick jag igår när jag insåg hur less jag är på godis, samtidigt som jag gärna fortsätter att äta det. Således blir det skönt med en paus. Däremot är jag inte helt oresonlig, totalförbud är aldrig roliga och jag har därför gett mig själv en liten sockerlucka om det vore så att det bjuds på något gott när jag ska till Göta på onsdag. Annars är det totalstopp.

Beroende på hur roligt det känns tänker jag eventuellt fortsätta konceptet. Fast utan sockerförbud. Istället tänkte jag testa olika populära hälsodieter. Alltså de som är bra för kroppen, inte de totalidiotiska (typ dieter som går ut på att man inte ska äta, alternativt ta bort alla kolhydrater). Men som sagt, det blir en senare historia. Jag vill bara öppna upp för att det här kanske kommer att bli en spännande följetong under hösten. Det vore väl skoj?

Annars händer det inte mycket. Jag jobbar 0 timmar istället för dygnet runt vilket gjorde att jag plötsligt fick en massa tid över. Tid som jag använt ganska dåligt eftersom jag redan tackat nej till allt som kändes roligt eftersom jag skulle jobba. Istället har jag städat skafferiet. Det behövdes mer grönsaksbuljong så jag åkte och köpte det. Typ så har jag jobbat i helgen...

Slut på saker att skriva om, vi hörs senare. Imorgon kanske, för den första rapporten från hälsoveckan? Så säger vi.

Tack och adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar