torsdag 28 augusti 2014

Dag 4 - Mentalt bakslag

Idag har det varit en tung dag rent kroppsligt. Ont i huvudet och seg. Befarar att jag håller på att bli sjuk vilket är superdumt eftersom jag är en fattig deltidsarbetare som just inte har någon som helst sjukersättning om jag blir sjuk. Alltså försöker jag att hålla mig frisk. Wish me luck.

Dagen började dock bra med att jag först fick reda på att jag klarat kursen från vårterminen och således slipper att bli vräkt. Eller tja, det blir jag ju i alla fall, men jag får åtminstone flytta in i en ny bostad nu. Det vore så trist att förlora även det kontraktet. Tak över huvudet är ändå något som ligger på min prioriteringslista. Efter en kort sväng till Rotebro gick jag på teater. Tre systrar på Dramaten. Rekommenderas! Men var beredd på seg rysk pjäs som inte handlar om så himla mycket och där allting hela tiden går lite åt helvete. Men superbra skådespeleri! Dessutom fick jag svar från min kontakt på musikalen Livet är en schlager om att hon skulle skicka en massa genrepsbiljetter till mig och min teaterförening. Tummen upp för det!

Dagens stora negativa:
Jag skulle tvätta och hade planerat hela dagen efter det och stressat hem från teatern. Väl framme har någon givetvis tagit sig friheten att tvätta lite på min tid. Med typ en halvtimme kvar. Jag blir sur. Lämnar kläderna och tvättmedlet i tvättstugan, för att visa personen att det är dumt att sätta på ytterligare en maskin, och går hem. När jag kommer tillbaka efter en halvtimme är mina påsar med kläder kvar, men något väsentligt saknas. Tvättmedlet... Någon har således stulit mitt tvättmedel, värt typ 15 kr men fruktansvärt värdefullt för mig som ska tvätta. Så jag blev ännu surare. Hittade pyttelite tvättmedel hemma och kunde slänga i två maskiner, trots allt. När jag sedan skulle hänga kläderna i torkskåpet hänger givetvis den förra tvättarens kläder där. Ja, jag tog ut dem. Någon måtta får det ändå vara. Dessutom var jag sur.

Sockerförbudsmässigt har det varit en tung dag. Tror det har med att kroppen inte riktigt hänger med som gjort att jag blivit så himla sötsugen. Köpte dammsugare på willys för att stilla begäret, som jag tänker spara till på måndag när förbudet upphör. Så jobbar jag. Funderar på vad nästa veckas tema ska bli. Ska klura lite på det.

Middagen blev fisksoppa men eftersom jag är trött och sur får ni inget recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar