tisdag 12 augusti 2014

Dop OCH bröllop

Hoppsan, vad var det som hände i helgen? Blev det mer än bara ett dop? Och kände jag till allting hela tiden? Jepp, så var det. Förutom dop av finaste Frida valde Sofia och Johan att gifta sig med varandra. Med tanke på att det faktiskt finns två barn med i bilden var det kanske inte så överraskande, men ändock superkul. Eller tja, för typ alla i kyrkan utom vi invigda var det faktiskt väldigt överraskande. Så mycket att min mamma än idag, tre dagar senare, fortfarande inte riktigt tror på att det hände.

Själv bjöd jag på sång. Sång till Friheten till Frida och Så skimrande var aldrig havet till de äkta makarna. Det hela gick över förväntan och kanske dyker det upp ett klipp på den sistnämnda här någon gång. Ska bara bli lite mer teknisk först.

Sen åt vi mat, smörgåstårta till de vuxna och korv med bröd till barnen. Och en halv bit korvbröd med en bit lax som trillat av en av smörgåstårtorna till mig. Så kan man också göra när man är bjuden på kalas. Men bruden sa ok och laxen var god så alla var glada och nöjda. Mest nöjd var nog Adam som fick ett nytt Bamsepussel som han glatt la i kyrkan. Kvinnorna på den Hårdska sidan av släkten hade också bakat sju sorters kakor till dopfikat. Det var gott. Jag tog också på mig ansvaret att skapa skyltar där det stod vad varje kaka var för något. En bild på dessa ack så ödmjuka skyltar kommer kanske upp här också, i bästa fall. Annars får ni mest fantisera om dem.

För att dra ut på kalasandet blev det sedan bröllopsmiddag för familjen på kvällen. Oerhört trevligt och mysigt och alla var nöjda och trötta. Så trötta att vi kom på oss själva med att sitta och titta på Bamse i soffan medans Adam var någon helt annanstans. Men så är ju Bamse väldigt bra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar