måndag 25 augusti 2014

Dag 1

Första dagen på hälsoveckan är snart avklarad. Jag måste medge att dessa rapporter kanske kommer att bli lite väl trista, i alla fall när det enda målet är att avstå från socker. Det är ju faktiskt inte så supersvårt. Just nu äter jag melon till kvällsfika, ett alldeles fantastiskt substitut till socker (nu kan alla ni galna kolhydratshatare gå någon annanstans och mumla om fruktsocker, jag hör inget!). Dessutom inköpte jag ett stycke melonkulare på rea förra veckan, det bästa köksverktyget som någonsin uppfunnits. Sen har jag ätit nötter. Det är gott.

Men ett recept kan jag bjuda på! Dagens middag (och gårdagens) blev kycklingsallad. Det rekommenderas. Det oerhört avancerade receptet har jag valt att dela med mig av, delat glädje är dubbel glädje heter det väl? Ni som ni kommer att muttra om att det ju inte är så svårt att göra en kycklingsallad kan följa med kolhydratshatarna.

Prima kycklingsallad med kyckling och sallad
Du behöver:
Kyckling
Sallad
Valfria grönsaker. Jag tog gurka och paprika för det fanns hemma.
Krutonger
Parmesan
Någon cool krydda att steka kycklingen i, jag hade indisk tandoori.

1. Stek kyckling i cool krydda
2. Hacka sallad. Jag valde isbergssallad för den kostade bara 5 kr kilot på ica. Man får inte vara oekonomisk här inte!
3. Hacka andra grönsaker.
4. Blanda ihop och riv parmesan över. Det blir gott. Släng också på några krutonger om du är på det humöret. Det var jag.
5. Ät och var glad.

Efter att ni har läst detta eminenta recept på kycklingsallad inser ni att jag faktiskt jobbar med just salladstillverkning. Inte det? Jo, det gör jag. Avancerade saker. Med bulgur och sånt. Det är enbart därför jag kan komponera ihop ett sådant fint recept. Se och lär av mästaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar