torsdag 21 augusti 2014

Den där lilla detaljen med jobb och bostad

Det händer mycket just nu. Lite väl mycket kanske. Jag är något arbetslös, vilket inte alltid är så kul. Dessutom är jag lite hemlös, men bara lite. Jag är väldigt optimistisk om att båda dessa små detaljer snart kommer att lösa sig, men fram tills dess så känns det rätt trist.

För det första ska jag inte sura. Jag har nämligen blivit erbjuden en ny bostad med inflyttningsdatum samma dag som jag måste lämna den här. Det blir en lång flytt. Oerhört lång. Nästan 100 meter skulle jag tro. Jag ska alltså flytta till en exakt likadan lägenhet som jag bor i nu. För det förlorar jag alla ködagar jag samlat på mig under två år. Det känns lite bittert. Dessutom är jag just nu inte riktigt enig med hyresvärdarna om huruvida man kan förväntas tömma och städa en lägenhet som ska rivas innan kl. 12 samma dag som man ska flytta till den nya lägenheten som man får nycklarna till först efter 14. Som sagt, allting är inte riktigt klart än. Men jag ger inte upp! Fortsättning följer...

För det andra så kollar jag lite på jobbfrågan. Jag fortsätter förmodligen på Göta men det startar först i slutet av september. Således är jag ganska så fattig. För att råda bot på det hade jag bokat in en massa paninipass. Som avbokades eftersom butiken fortfarande renoveras. Trist för min ekonomi. Så jag har skaffat ett jobb till, jobb kan man väl aldrig få för många av? Ett jobb som hemlig agent. Typ.
Mystery shopper är den officiella titeln och det går ut på att man besöker olika affärer och låtsas vara kund. För det får man pengar och ersättning för utlägg man gör i butikerna. En väldigt trevlig deal således. Än så länge har jag gjort ett uppdrag och imorgon kör jag en repris. Allting är väldigt hemligt men det är också roligt och spännande. Ett trevligt komplement till andra jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar