söndag 18 januari 2015

Heja Stockholm!

Idag tycker jag att det är rätt trevligt att bo i Stockholm. Jag har nämligen varit ute och joggat.

Jepp, ni hörde rätt. Joggat. Mitt i vintern. Jag vet att det låter korkat, och kallt. Men oj, vad härligt det var! Förmodligen min bästa joggingtur. I livet. Speciellt med tanke på att jag inte joggat sen september, och det var kallt ute. Och aningens halt. Men som sagt, ändå helt underbart. Så många tummen upp att mina tummar inte räcker till. Bra betyg.

Andra saker Stockholm är bra på:

1. Man kan få betalt för att arbeta på teater. Och få möjlighet att se föreställningar på arbetstid. Behöver jag säga mer?

2. Man kan se älgbebisar på Skansen.

3. Man kan gå på mellandagsrea på LUSH. Det är rätt trevligt.

4. Man kan bo i närheten av bästa Sicklasjön, och ändå bara ha 2 minuter till närmsta köpcentrum. Och en halvtimmes promenad till Söder, vilket är oerhört praktiskt om man utnyttjat punkt nr. 1.

5. Det är bara 3,5 timme med tåg till Sundsvall!

1 kommentar:

  1. Fördelar med Sundsvall:
    - Man kan få ett dunderfräsigt och fint centralt radhus för en halv miljon i ett idylliskt läge :P

    Skulle inte heller förvåna mig om vi har älgbäbisar i skogen.

    SvaraRadera