onsdag 28 januari 2015

Konståkning och mästerkockarna

Idag har jag sett tv-sport live. Det var trevligt. Jag hade aldrig varit i Globen och blev först besviken eftersom jag tyckte att det var lite litet. Sen började själva tävlingen och jag fick äta upp mina tidigare idéer. Jag satt på kortsidan och när åkarna var längst bort var de pyttesmå. Således stor lokal. Jag köpte mig också en flagga, tänkte att det kunde vara bra att ha. Den viftade jag lite försynt med när det var Sveriges tur.

Sammanfattning av dagen? Jag är nöjd. Kul med konståkning och killarna var duktiga och vältränade. Vissa föll, medan andra lyckades stå på skridskorna. Tyvärr hörde svensken till den första gruppen, men eftersom han egentligen är skadad är han ursäktad. Bäst var spanjoren som både var charmig och kunde hoppa. Bra kombo. Råkade nämna för mamma att norsken var rätt söt "Han är ju bara 17 år Vicky!! Du är ju nästan 25!". Tack för den mamma... Annan slutsats jag kunnat dra av dagen är att jag bör skaffa mig en konståkningsintresserad kompis som jag kan gå på sådana här spektakel med. Plus att jag borde börja med konståkning. Slut på sammanfattning.

Mästerkockarna står det också i rubriken, vad menar jag med det? Jo, ett stycke finalist bor visst granne med mig. Ludvig heter han och är tydligen rätt duktig. Så duktig att jag känner att han har något slags ansvar för sina stackars grannar. Att det borde vara en självklarhet att komma in med en överbliven söndagsstek när jag är som hungrigast. Det tycker jag känns rimligt. Måste bara komma på ett bra sätt att lägga fram den idén på...

Slut på rapport. Imorgon är jag blixtinkallad till Panini på morgonen, för att sedan köra ett pass på Göta på kvällen. Däremellan kör damerna sitt kortprogram, så jag lyckas nog klämma in det också. Kul med sport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar