tisdag 27 januari 2015

Konståkning, män som heter Ove, och vattenkokare

Jag har, för ovanlighetens skull, lite ledigt i veckorna eftersom jag just nu bara jobbar helg. Eftersom jag jobbat nonstop sen annandag jul känns det rätt lyxigt. Tiden lägger jag, som man kan se i tidigare inlägg, på att söka nya jobb. Så, cirkeln sluten.

Men jag har det rätt trevligt också. Imorgon ska jag till exempel gå på konståknings-em i Globen. Hurra! Jag är väldigt förtjust i sporten och sitter alltid naglad framför tvn i mästerskapssammanhang. Klart jag ska gå och se det live. Tyvärr jobbar jag ju helg och missar därför alla finaler. Men vad gör väl det när man ändå kan få se vältränade konståkare live? Jag köpte därför en biljett till herrarnas kortprogram. Rapport kommer.

Ikväll blir det kultur för hela slanten, En man som heter Ove, sätts upp som enmansföreställning på Intiman och jag har biljetter till publikrepet. Fredrik Backman är ett geni och därför borde det kunna bli rätt bra. Också här utlovar jag en rapport.

Annars då? Kikade lite på min bloggstatistik och blev något förbryllad. Fördelen med internet är att man kan söka på saker man vill få reda på, och därefter få tillgång till olika webbsidor som skriver om just det. Söker man alltså på "Vattenkokarens historia" kan man ha turen att hitta en så informativ bloggpost som den jag skrev i höstas Historien om vattenkokarna . Förlåt, du som besökte min blogg. Jag vet inte riktigt om du hittade det du sökte efter... Men en trevlig inblick i tre vattenkokares liv fick du minsann!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar