torsdag 22 januari 2015

Viktoria recenserar - Semmelwrap

Jag är av den åsikten att jag driver en rätt cool blogg, en sån som hänger med i tiden. Därför var jag ju tvungen att testa det där som alla pratar om just nu, den hippa semmelwrappen. Tja, eller så kan det vara så att min mamma ringde och skällde på mig igår.

"Varför har du inte testat den där semmelwrappen? Har ni inte sånt i Stockholm? Du måste testa, och sedan skriva om det!".

Jag vågade inte göra annat än lyda. Därför tog jag mig ut i snöstormen och åkte hela vägen till Tössebageriet på Karlavägen. Eller, först åkte jag fel med tunnelbanan så att jag fick åka tillbaka och byta. Men sen kom jag dit! Tydligen var det fler coola människor med samma mål som mig, så jag fick vackert köa en stund. Men efter en stund fick jag den, semmelwrappen.

Halleluja!

Jag är rätt såld, måste jag erkänna. Tydligen ska alla komponenter motsvara en vanlig semla, men i en mer lättätlig utgåva. Tunt bröd fyllt med mandelmassa och grädde. Mums! Kanske var det aningens mycket grädde, men det problemet brukar de vanliga varianterna också lida av. Men annars var den perfekt! Mycket bättre balanserad än en vanlig semla, och den räcker länge. Alla tummar upp för detta nya påhitt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar