onsdag 21 januari 2015

Sommarjobba som Bamse?

Den här veckan går under namnet "Stora jobbsökarveckan". För första gången på länge är jag tokladdad på att söka jobb och det är sommaren som är målet. Jag vill ha ett trevligt sommarjobb.

Jag är inte så kräsen, inte alls. Det får gärna vara soligt, gärna involvera glass, gärna vara i en trevlig sommarmiljö, gärna ha någon form av koppling till teater och gärna vara på ett ställe där jag kanske kan lösa boendefrågan också. Men annars är jag öppen för allt. Precis allt.

Därför har jag nu sökt jobb som Bamse. Inget konstigt med det. Jag inledde ansökan med:

"Jag heter Viktoria, är 24 år gammal och döpt efter Bamses båt. Så går det när storasyster Sofia, fem år äldre, tar sig friheten att bestämma namn på det nya tillskottet i familjen. Jag är således perfekt för jobbet, eftersom jag alltid identifierat mig med Bamsegänget. Jag kan min Bamse."

Om jag nu, mot all förmodan, trots allt inte skulle få jobbet så skickar jag här ut en förfrågan i cyberspace. Jag kan i stort sett allting, förutom att bära en massa tallrikar samtidigt och förstå kärnfysik. Men där tänker jag är möjligt att lära upp, förhoppningsvis. Har fem års kassavana, kan göra latte med blomblad, kan hålla upp ett program jättehögt, räkna växel i huvudet (nästan helt felfritt...), prata flytande kinesiska (ehh, nä? Men jag hyrde en lägenhet av en kinesisk familj, räknas det?) och är en rätt glad prick. Så, anställ mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar