fredag 29 maj 2015

London och amerikanska superkändisar

Eftersom det är tråkigt att bara ha ett jobb så har jag den här veckan dubbeljobbat. Lite kvällsjobb har väl ingen dött av? 

Vi har haft uthyrningar på Göta med standup-komiker från Amerika. Jodå. Fint ska det vara. Problemet är bara att undertecknad inte hade någon som helst aning om vilka dessa herrar var. Först ut var Bill Maher, tydligen känd. Sen hade vi Seth Meyers på besök igår, tydligen jättekänd. Typ "tremiljonerföljarepåtwitter"-känd. Ja, hela världen verkar visst ha koll på karln. Utom jag då. Men han var rolig (av det lilla jag såg) och det var väldigt trevligt att få komma tillbaka till Göta lite. 

Eftersom det var en hel månad sedan sist (när jag kom hem mitt i natten efter att ha provat på livet som bartender), var vi alla lite spralliga. Dessutom hittade vi godis som blivit gammalt, och en utgången cola zero. Stor lycka! Vi kan ha unnat oss lite. Annars var kvällens fråga: "Vad är en studentskiva?", något som Sundsvalls-Viktoria och min kollega från Dalarna inte hade någon som helst aning om. Tur att det fanns Stockholmare som kunde utbilda oss lantisar lite. Om två veckor ska jag nämligen jobba på en studentskiva och det kändes bra att ha lite hum om vad jag kan vänta mig.

På väg hem ringde min syster och ville boka Londonresa. Trevligt! Dessvärre var vi lite oense om när resan skulle bära av. Det hela slutar med att hon och mamma bokar en resa torsdag-söndag och jag bokar fredag-måndag. Så kan man också göra. Min resa är bäst. Jag får 4 heldagar i London till det nätta priset av 1500 kr. Mina reskamrater får istället nöja sig med 2 heldagar och lite strötid. I november kan vi utvärdera och se vem som fått den bästa resan. Eftersom min syster varit  i London en massa gånger har hon redan klarat av alla vanliga sevärdheter. Hon har därför utnämnt sig själv till reseplanerare och väljer således allt hon inte sett. Orättvist. Men det blir iaf Harry Potter-land och musikal. Inte helt fel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar