lördag 2 maj 2015

Hysterisk vecka!

Det är knappt att jag orkar skriva det här, så trött är jag. Jag har nämligen haft en helt galen vecka och det har en tendens att ta på krafterna.

Okej, vi började med Evitafest och kungapris till syster. Helt klart något att uppmärksamma och något utöver det vanliga. Jag hade varit nöjd där. MEN, det kom fler dagar!

Tisdag: Fick typ hundra samtal från folk som ville att jag skulle komma och jobba. Tackade nej eftersom jag var tvungen att åka och köpa skor. Jag behövde nämligen ett par snygga och svarta skor för att kunna vara respektabel på det nya jobbet. På kvällen dansade jag ett jazzpass med simonsonteknik och blev frälst. Tyvärr var vi bara två stycken men det blev bra ändå. Eftersom vi hade sådan fantastisk talang blev vi inbjudna att delta i lärarens ordinarie klass nästa vecka. Hurra! Håll tummarna för att jag inte blir sjuk.

Onsdag: Vaknade med träningsvärk. Aj. Sen bar det iväg till slottet, med mina nya skor. Provade ut uniform och gjorde mig redo. Utan någon vidare introduktion kastades jag rätt in i invigning av Hedvig Eleonora-året, som bland annat firades med tulpanutställning och champagne. Det sista tack vare mig. Första dagen på jobbet fick jag alltså servera champagne och snittar i kungliga sammanhang. Underligt men spännande. Jag var rätt slut när jag kom hem på kvällen. Fick också panik eftersom jag inte hade sån bra koll på Sveriges kungar.

Torsdag: Panikpluggade historia. Nu har jag stenkoll på Kalle 12 och gänget. Skönt. Jobbade på Göta på kvällen, där känd amerikansk artist var på besök. Joshua Radin var hans namn och jag kan eventuellt ha råkat hälsa på honom när han gick genom foajén. Det kan också vara så att jag var lite skeptiskt till den okända mannen som lite tvekande gick in i salongen, och därför hälsade (för att se att det inte var någon skummis!). Sen jämförde jag mannen med affischen på dörren...

Fredag: Det här var alltså igår, tror jag. Jag är rätt dagvill just nu. Så blir det när man jobbar 16 timmar uppdelat på två jobb, för att sedan sova 4 timmar och sen gå upp för att jobba 6 timmar till. Yes. En ganska hektisk dag. Först var det första dagen på det slott jag ska tillbringa maj och juni på. Väldigt mysigt och trevligt. Därefter bar det av till Göta och grekisk afton. Det var helt galet. Jag hade råkat säga att jag kunde jobba till 3 på natten vilket, med tanke på att jag numera har en massa jobb, kanske inte var så genomtänkt. Jag blev dessutom inslängd i baren, med löftet om att det nog skulle vara rätt enkelt. Jag skulle ha mitt lilla hörn och där skulle det nog vara lugnt. HAHA! Jag sprang oavbrutet fram och tillbaka till kl. 03.00. Men det var ändå rätt kul. Det flöt på rätt bra, trots att jag aldrig fått betalt för att blanda drinkar förut... Det kan vara så att jag försökte sälja in min specialare, Vodka och sprite (oerhört avancerad), till alla.

"Hej, har ni drinkar?"
"Jodå. Eller alltså. jag har vodka och sen har jag sprite. Också kan du få lite is. Yes?".
"Ehh...."

Sen sov jag och väcktes av min syster som tyckte jag sovit för länge. Hon undrade om det hade dansats Zorba på den grekiska festen. Jag sa att det hade det.

Men nu ska jag sova på riktigt! Eller tja, jag ska läsa lite i den supertjocka boken om slottet jag numera jobbar på. Men sen så!


1 kommentar:

  1. Du får A på ditt blogginlägg, utförligt och nyanserat! Saknar dock bilder samt video på zorba.

    /Fröken

    SvaraRadera