måndag 18 maj 2015

Slottsfru Hård

Den här helgen har jag bott på slott.

Eller tja, bott och bott. Jag har bott i personalbostaden bredvid ett slott, men det låter mycket coolare om jag säger att jag har bott i ett slott. Därför förfinar jag sanningen lite. Det får man faktiskt. Om man gör det snyggt.

När jag packade min resväska kändes det lite som att jag skulle åka på kollo. Tredagars kollo i anslutning till slott. Härligt! Jag har inte varit på så många kollon, så det var ju kul att pröva på det livet också. Dessutom fick jag betalt. Hurra!

Hur var det då? Jodå, oerhört mysigt och trevligt. Jag var lite orolig innan jag åkte eftersom jag inte kunde någonting om slottet i fråga, vilket nog kan vara en fördel. Men det var ingen fara, jag snappade rätt snabbt upp det viktigaste. Jag blev expert på kakel och kunde således babbla om det en bra stund. Underbart.

Jag är väldigt nöjd med min helg även om jag är en smula avundsjuk på min syster. Hon har också varit bortrest, men på lite mer exotiska breddgrader. Florens minsann. Ryktena säger att det har inköpts presenter till lillasyster Hård. Tummen upp för det!

Bildresultat för slott tecknat
Så här såg det ut. Typ...

(Stickspår innan vi avslutar dagens inlägg: Jag hatar just nu min granne som har fest i sin 22 kvadratmeter stora lägenhet. På en måndagskväll! Usch...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar