söndag 24 maj 2015

Eurovisionlycklig i själen!

Okej, det här blir ett rätt kort inlägg. Eftersom schlagerkalaset slutade sent igår, och jag har jobbat hela dagen, är jag rätt slut. Således väntar sängen. Men innan dess kör vi en kort uppdatering.

Sverige vann. Hurra!! Jag befann mig på fest hos några kompisar där vi alla tog Eurovision på oerhört stort allvar, som sig bör. Det tippades på utskrivna formulär, det tilldelades länder att heja på (jag fick Spanien, Azerbajdzjan och Slovenien. Helt värdelös) och framför allt jublades det. För vi vann ju! Jag lyckades dessutom pricka in hela pallplaceringen. Att det gick åt helvete med resten av tippningen behöver vi väl inte nämna....

Sedan jag började jobba på Göta har det här med Mello blivit lite viktigare. Det är plötsligt på liv och död. Och jag följer allt! Och har stenkoll. Därför är det kul att vi har börjat bli rätt bra på tävlingen. Vi fattar grejen. Enligt kompis med schlagerkoll är vi tydligen näst bäst någonsin på Eurovision. Det tycker jag känns trevligt. Och nu vann vi igen. Världsbäst!

Den stora frågan är nu vart finalen ska hållas och jag ser Stockholm som självklar vinnare. Typ för att jag bor här. Skulle inte det vara möjligt är jag också öppen för Sundsvall som värdstad. Nordichallen har ju trots allt hållit schlagerkalas förut. Att taket håller på att rasa in kanske vi kan mörka lite när Europas musikelit kommer på besök. 

Själv vill jag fruktansvärt gärna hjälpa till på något sätt. Flytta stolar, ringa till Ungern, blåsa upp ballonger. Tja, ett jobb helt enkelt. Eller obetald praktikplats. Jag är öppen för det mesta! Såå, om det är någon som känner någon, som kanske känner någon, som eventuellt i sin tur känner någon med makt, så får den personen gärna vinka. Jag är bra på det mesta. Ett storslaget CV finns givetvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar