måndag 23 februari 2015

Glasstest 2015 - Marabou Schweizernötpinne

Min nya grej är visst att skippa lunch och äta glass istället. Förlåt mamma...

Men gott med glass! Tyvärr är jag ändå besviken. Inget större fel på glassen, den smakade som utlovat - nötter, men jag hann ju knappt ta en tugga innan den var slut! Och 20 kronor fick jag betala för detta spektakel. Nä, usch och fy! Min systerson hade förmodligen döpt om den till "Pyttepytte ass", vilket inte är riktigt okej.

Jag har dessutom svårt att se syftet med den här glassen. En helt okej kopia av Magnum mandel vilket enbart hade varit en godtagbar ursäkt om Magnumditon inte varit med på glasskartan i år. Vilket den givetvis är. Med en prisskillnad på två kronor. Två kronor mer för en RIKTIG GLASS, en som är en godkänd lunchersättning. Typ.

pinnar_schweizernot_nyhet Marabou Pytte Pytte

Annars då? Jodå. Jag har budat på en lägenhet. Oerhört konstigt. Jag har ju inte så mycket pengar, speciellt inte miljonbelopp. Men tydligen går sådana saker att lösa. Nu ska man tydligen ha någon slags strategi för att vinna budgivningen. Det tycker jag låter läskigt... Jag kör på känsla istället. Och slänger in lite monopolpengar om det börjar bli högt. Idiotsäker plan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar