söndag 15 februari 2015

Glasstest 2015 - Ben & Jerrys Cinnamon Buns

Tjohooo, glassäsongen har börjat! Sommaren är här!!!

Eller inte.

Det är faktiskt skitkallt ute. Så kallt att jag fick köpa med mig en glass för att sedan äta upp den hemma. Tyvärr råkade jag komma på en idiotisk regel som gick ut på att jag var tvungen att gå hem från jobbet för att få köpa glass. Sa jag att det var kallt?

Eftersom jag faktiskt genomled promenaden bestämde jag mig för att jag var värd den dyraste glassen. Ren logik. Det blev således Ben & Jerrys nya glass, som till min lycka fanns i glassdisken hos Pressbyrån i Hammarby Sjöstad. Hurra! Glass med kanelbullesmak. Inget konstigt alls.

Så, hur lyder domen? Först blev jag sur. Det smakade äppelkaka. Jag är inget större fan, speciellt inte om man tar bort den obligatoriska vaniljsåsen (som vissa, icke äppelkakefanatiker, har en tendens att sleva i sig, vilket sällan uppskattas av övriga i sällskapet). Sen tog den sig och jag vande mig vid smaken. Kanelbullebitarna var lite konstiga, men goda. Glassen var ändå helt okej och jag kan tänka mig att äta den igen, men skulle jag välja får Phish food alltid min röst. Chokladfiskar och marshmallowsfluff. Det är gott det.

Annars har jag varit på visning på min drömlägenhet idag. Balkong, mysigt litet kök, sovalkov och vardagsrum. Allt på 26 kvadrat. Helt fantastisk. Och dyr. Så nu är jag i sorg. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar