söndag 22 februari 2015

Glasstest 2015 - GB Magnum pink



Magnum Pink - För dagar du känner dig spontan och flirtig.

Yes.

Jag testade alltså glass igår. En ny Magnum. Inte så jätteinnovativt från GBs sida, kan jag kanske tycka.

"Ehh, hörrni. Vi behöver en ny glass. Några idéer? Nehepp. Ska vi köra på Magnum igen då? Va?! Skulle det vara tråkigt? Kan jag aldrig tänka mig. Men okej då, om vi blandar in lite hallonsmak i smeten, och färgar den rosa? Med lite glitter i? Hörde jag ett rungande ja? Ehh, vi kör på det ändå..."

Kanske var problemet att jag varken kände mig spontan eller flirtig igår? Jag var på väg till jobbet och hade egentligen tänkt välja den nya marabouglassen, den med nötter. Det var planen. Den gick dock i stöpet eftersom min lokala glassförsäljare uppenbarligen inte delade min vision om ett lyckat glassinköp. Således fick jag nöja mig med reserven.

Okej då, den var inte äcklig. Verkligen inte. Glass är oftast gott. Men den var tråkig. Jättetråkig. Och mesig. Man kunde kanske ana en svag ton av hallon, om man ansträngde sig riktigt noga.
magnum_pink_nyhet




Så här ser Hallon ut, GB. Gör om, gör rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar