tisdag 28 januari 2014

Soppteater

Enligt min syster är man inte en riktig bloggare om man inte bloggar varje dag. Som Blondinbella. Och jag vill ju såklart vara en riktig bloggare, en cool en. Därför kommer här ett blogginlägg.

Idag har jag varit på teater. Soppteater närmare bestämt. Fast utan soppa för att det var genrep. Fördelen med att sitta i styrelsen för en teaterförening som arrangerar teaterbesök är att man får gå på teater så ofta man vill. Är man dessutom den som fixar själva biljetterna så får man alltid förtur till roliga föreställningar. Som soppteater på Stadsteatern.

Jag är ju lite förälskad i Albin Flinkas och stämsång. Föreställningen Den allvarsamma leken hade både och. + fin musik. + lite Hjalmar Söderberg. Det kunde inte gå fel. Och det gjorde det inte. Tillsammans med ungefär en miljon pensionärer (jo, det går uppenbarligen in så många i soppteaterns lilla lokal) jublade jag högt när det var klart. Trots att det inte serverats någon soppa! Det är minsann ett fint betyg.

Eftersom föreställningen inte haft premiär än hittar jag ingen bra bild som kan illustrera hur bra det var. Istället bjuder jag på en bild på en soppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar