måndag 27 januari 2014

Rapport från livet

Det blev lite jobb förra veckan ändå. Lyckades trycka in 32,5 timmar på 3 dagar, där 14,5 av dessa jobbades in på fredagen. Börjar man 6.00 och slutar 23.00, med en liten paus i mitten för byte av arbetsplats så blir det lätt några timmar. Men det var ganska trevligt ändå och plötsligt har jag fått ihop en inkomst för januari också utan att behöva knycka från sparkontot. Fredag/Lördag fick jag dessutom prova på ett helt nytt jobb: Hovmästare! Det låter lite mer fancy än det var (bordsplacering) men det var trevligt och kul att få se vad som händer uppe i restaurangen.

Nu har jag tråkigt igen. Dagens viktigaste punkter är 1. Göra en pajdeg för att sedan fullborda min bästa rätt: Pannbiff i pajdeg. Det är precis vad det låter som, med lite ost i mitten. Gott! Punkt 2. Skriva klart CV och skicka in. Har egentligen inte de kvalifikationer de vill ha men jag försöker ändå. Ska försöka få ihop några ansökningar till sommarjobb också, snart...

Annars har jag mest tagit det lugnt. Läser en kurs i datakunskap just nu som jag gjorde första testet på idag (typ frågesport goes den akademiska världen). Jag är ju egentligen ganska dålig på datorer + att jag saknade den riktiga kurslitteraturen. Försökte googla lite smått på den sista frågan men misslyckades ändå... Men alla andra klarade jag! Fick även tillbaka sista tentan från Barnkulturkursen som jag har haft lite ångest för hela hösten. Väldigt mycket att göra och svårt att hitta all litteratur. Men det gick vägen! Fick ett C vilket jag absolut känner mig nöjd med.

Dagens i-landsproblem är att det plötsligt blev helt stopp i mitt handfat och jag är inte tillräckligt vuxen för att fixa det... Min pappa har nämligen hintat om att han ska komma och hälsa på snart för att hjälpa mig att sätta upp hyllor (saknar allt viktigt man behöver ha, typ en bokhylla att sätta upp...) och han är känd för att kunna det här med avlopp. Typ. Så det är min plan. Helt idiotsäker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar