måndag 27 januari 2014

Den där tvärbanan

Okej, det verkar som att jag har ett litet problem. Bara ett litet ett. De ska bygga en ny tvärbana. RAKT IGENOM MIN LÄGENHET!!! Alltså verkligen rakt igenom. Bifogar bild. (Lånad från http://www.nacka.se/web/bo_bygga/projekt/sickla_karta/tvarbanan/Sidor/default.aspx#finansiering)


Ni får själva lista ut var jag bor. Det är där tvärbanan går rakt igenom huset!!

På grund av detta fick jag idag ett sms från sssb, mina hyresvärdar. Där stod det att det kunde bli lite problem framöver men att de skulle göra sitt yttersta för att vi hyresgäster inte ska drabbas. Hur de nu har tänkt att göra det är jag nyfiken på. Personligen kommer jag att känna mig väldigt drabbad om det plötsligt går ett tåg rakt igenom min lägenhet. Förmodligen kommer jag att störas lite. Min lägenhet är dessutom redan så liten så jag är lite osäker på om det finns utrymme för tågtrafik.

Enligt projektplanen hoppas de på att börja bygga det tredje kvartalet av 2014. Alltså snart. Jag funderar på att lägga mig framför grävmaskinen, som i Liftarens guide till galaxen. Har jag tur kanske jag kan få följa med på lite rymdäventyr. Det vore skoj. Ska bara se till att jag tar med mig en handduk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar