tisdag 14 januari 2014

Ledig!

Imorgon är jag helt ledig. För första gången sen i augusti. Nackdelen med att vara student är nämligen att man aldrig är helt ledig. Aldrig. Förutom när terminen plötsligt tar slut och det är ett kortare uppehåll tills nästa börjar. Då är man lite ledig. Som imorgon.

På min extremt långa att göra lista finns torka golven, packa upp min resväska, laga torsksoppa och i bästa fall även städa min garderob. Det sista gör jag bara om jag får feeling. Annars är det en oerhört tråkig syssla som jag har skjutit upp sedan förra gången jag städade den.

På kvällen blir det teater. Publikrep av Candida på Stadsteatern. Bernard Shaw har skrivit vilket jag får för mig är bra. Han har även skrivit My fair lady och det är ju en musikal vilket direkt gör honom som en oerhört bra pjäsförfattare, inbillar jag mig. Jag har visserligen aldrig sett My fair Lady och jag måste medge att musiken är lite tråkig, men musikal är ju alltid bra. Nu tror jag inte att Candida går under musikalgenren men det är bara petitesser. Kul med teater.

När jag inte pluggar, jobbar i foajé, gör stans bästa sallader, städar min garderob, så fixar jag teaterbiljetter till den teaterförening jag sitter i styrelsen för (och dessvärre också är kassör för). Det innebär att det är tack vara mig vi går på teater imorgon. Det innebär också att jag de senaste veckorna (vi var på stadsteatern förra veckan också, dock på en väldigt oförståelig pjäs vid namn Fåglar) har suttit och mailat runt och tillverkat avancerade listor på vilka som ska få gå, vilka som avbokat, vilka som gärna vill ta med en vän, vilka som visst redan hade en biljett och vilka som anmält sig till fel dag men gärna vill gå ändå. Det är väldigt roligt men tar också ganska mycket energi. Till nästa föreställning jag har fixat biljetter till får de boka själva... Men kul med teater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar