onsdag 22 januari 2014

Jag vill ha ett jobb!

Okej, det var trevligt att vara ledig i ungefär 3 dagar. Nu är jag mest uttråkad. Så uttråkad att jag faktiskt har tagit tag i sorteringen av mina kläder. I skrivande stund ligger alla underkläder och strumpor mitt på golvet. Jag ska ta tag i det. Snart. Kanske efter att jag promenerat lite i det vackra vädret, vilket verkar betydligt mer lockande.

Jag har både jobb och skola (även om skolan inte riktigt dragit igång ordentligt än) och borde således inte klaga. Tillsammans ger dessa mig en heltidssysselsättning. Snart börjar dessutom Göta med fem föreställningar i veckan igen, vilket gör att det blir ca: 25 timmar i veckan där. Det gillar vi! Dessutom hoppas jag att det blir lite mer jobb på Panini också, jag börjar sakna salladerna... Men just nu känns det ganska trist.

Istället har jag börjat sikta in mig på sommaren, även om jag är väldigt osäker på vart jag egentligen vill vara. Än så länge så har jag aldrig jobbat en sommar i Stockholm, även fast jag numera faktiskt har boende på somrarna. Det har helt enkelt varit mer lockande att jobba i närheten av familjen. Den här sommaren blir det dessutom tillökning vilket gör Sundsvall till en väldigt attraktiv stad. Samtidigt så har jag lägenheten att tänka på  och det faktum att det finns ganska många roliga sommarjobb att söka här i stan. Som om inte det vore nog så sneglar jag lite på Astrid Lindgrens värld, eller Böda Sand och Gotland vore inte heller så tokigt. Det är svårt!

Nä, jag får klura lite till. Eller sortera strumpor.

1 kommentar:

  1. Arbete som Nanny i Sundsvall finns.
    Lön? Hahahahahaha. Du får umgås med mina två fina barn helt gratis, bra va?

    Skriver vi kontrakt den 11:e?

    SvaraRadera