onsdag 26 augusti 2015

En fabulös onsdag

Idag är jag glad. Det har nämligen varit en fin dag. En dag när allting funkar prima. Typ som att man druckit av sånt där lyckoelixir som Harry Potter har, där någon kraft ser till att allt bara går bra. En sån dag. Typ.

Började med att åka till jobbet. Trevligt. Efter ett par stressiga timmar med mycket folk blev jag ivägskickad till andra sidan jorden. Till Kina alltså. Inget konstigt alls... Där var allting oerhört lugnt och mysigt. Dessutom bjöds det på ballerinakakor. Fantastiskt!

Under arbetsdagen hörde också min mor av sig. Hon hade pratat med banken som hade bestämt att jag får låna typ alla pengar i världen. Nästan. Åtminstone så mycket pengar som krävs för att köpa ett stycke lägenhet i El stockholmo. Alltså rätt mycket pengar. Det här är trevliga nyheter för en flicka som alltid riskerar att bli smått hemlös.  Nu ska det bara dyka upp lite trevliga hemman också så att jag kan slå till. Såååå, om ni sitter på en stilig etta i Nacka är det bara att hojta. Jag har stålar!

När jag kom hem gick jag och köpte en frys. Tänkte att det kunde vara rätt bra att ha. En granne skulle flytta och sålde sin minivariant. Nu bor den under mitt köksbord. Ringde dock min far för skötselråd och han var oerhört noga med att man ska låta frysen vila ett dygn om man hade haft den upp och ner. Försökte förklara att vi burit den oerhört försiktigt och verkligen inte vänt på den, men det var tydligen bättre att ta det säkra före det osäkra. Kanske rätt klokt. Frågan är om jag någonsin kommer att våga sätta på den nu...

Efter frysinköp gick jag på kör. Terminsstart vilket passade bra eftersom jag var oerhört sångsugen. Tyvärr kommer jag att jobba i stort sett alla onsdagar den närmsta tiden vilket passar dåligt med körrep. Dumt. Men kul ändå! När jag kom dit tisslades det om att Doug Seegers (https://www.youtube.com/watch?v=pjfbHiVpvrc) satt utanför och jammade. Plötsligt hade någon övertalat honom att komma och sjunga med oss lite, och han körde en kort minikonsert. Magiskt och rätt overkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar