fredag 27 mars 2015

Jobbelijobb

Jag har försökt förverkliga mig själv genom att skaffa ett nytt jobb. Nu har jag alltså jättemånga jobb. Ju fler, desto bättre människa är man. Eller hur det nu var... Förutom mitt foajevärdsjobb (som har utökats och således är flera jobb i ett), caféjobb, mystery shopper, provsmakare, statist och sommarbutiksbiträde så har jag numera också ett slottsjobb. Alltså jobb i slottsmiljö. Där ska jag arbeta maj, juni och augusti. Första månaderna på ett slott, och augusti på ett annat. Hurra!

Jag har ju ett ganska högt antal högskolepoäng i bagaget (så många att jag nästan hade dubbelt så många som akademikernas a-kassa krävde för medlemskap, och då krävdes det ändå rätt många) och nästan alla hör hemma inom humaniora. Att arbeta på historiskt slott är således en rätt trevlig grej. Den här veckan har jag varit på utbildning, vilket får full poäng. Oj, vad jag har lärt mig saker! Och blivit lite nojig inför sommarens arbete. Men det ska nog gå bra. Om det inte dyker upp några huggormar, vill säga. Otäcka skyltar varnade för att "huggormar finns på båda sidor av vägen", precis i närheten av det ena slottet. Själv är jag ingen medlem av föreningen för huggormarnas rättigheter, och tycker att det kanske vore en bra idé att flytta dessa istället för att bara sätta upp pedagogiska skyltar.

Annars då? Jag har huvudvärk och har tagit en lugn eftermiddag hemma. Böcker, musik och planering för framtiden. Har dessutom målat naglarna i påskfärger. Det är bra det. Nu blir det snart det sista ur burken med pulled pork/chili utan bönor som jag fyndade för 35 kr. Bor man själv blir det lätt ganska så enformig mat ett tag efter att man hittat billiga erbjudanden... Men gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar