onsdag 18 mars 2015

Glasstest 2015 - Triumf Zero

Eftersom jag har haft fullt upp med vuxna saker den senaste veckan har glasstestet fått vänta. Förlåt. Nu blir det förhoppningsvis bättring. Jag har åtminstone hunnit testa en ny glass, det var väl ändå duktigt?

Triumf Zero, glassvärldens motsvarighet till Cola light. Det är alltså nyttigt. Eller sägs vara det i alla fall. Själv tycker jag bara att det är äckligt. Superäckligt. Blä.

Det är alltså en helt vanlig glass, full med en massa choklad och rån, men med den skillnaden att den är sockerfri. Istället har den en massa bismaker som inte bidrar till att göra glassätandet till en angenäm upplevelse. Jag är inget större fan av lightprodukter och detta går inte hem hos mig. Jag fattar inte riktigt grejen. Antingen är man nyttig, och då skippar man glassen, eller så unnar man sig. Jag brukar förespråka nummero 2. Ett stort problem är att man har överdoserat av sötningsmedelindränkta ingredienser (exempelvis chokladlocket) vilket tar över allt. Fy.

Den här glassen får alltså noll tummar upp. Jag slängde min efter ett tag och det är ett dåligt betyg.

Annars då? Jag har gått med i A-kassan, sett norrsken för första gången (och då är jag ändå norrlänning i grunden...), fått sommarjobb och budat på en lägenhet jag ville bo i. Det sistnämnda gick dessvärre inge vidare och jag får glatt fortsätta leta. Dumt. Å andra sidan kanske det är dumt att betala 1,4 miljoner för 18 kvadrat. När jag tänker efter låter det rätt idiotiskt. Men lägenheten var fin och jag såg framför mig hur jag satt i fönstret med en god bok. Det var nästan som en balkong. Nästan.

Jag får också 12 000 tillbaka på skatten. Det tycker jag känns trevligt. Helt klart ett bra system. I alla fall i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar