fredag 6 mars 2015

Glasstest 2015 - Sia Nötkrokant och Triumfglass Tutti Frutti





Idag kör vi två flugor i en smäll. Dubbelglass med andra ord. Några butiker har börjat smygsläppa också de andra företagens nyheter (de ska annars börja komma under nästa vecka) och jag var inte sen med att leta rätt på dessa.

TGR (min nya favoritaffär) har något slags samarbete med Sia och säljer många sorter för 10 kr. Helt klart trevligt. Däribland fanns nyheten Nötkrokant, en chokladglass med nötkrokantöverdrag. Kändes sådär lockande, men fick ändå följa med hem. Jag hade trots allt gott på långpromenad till Södermalm för att köpa glass.
Hmm, den här glassen känns bekant. Oerhört bekant. Men det känns som att det saknas något, i alla fall utseendemässigt. Aha, är det 88:an jag tänker på? Nä, det kan jag aldrig tänka mig. Det här är ju en helt annan glass. Verkligen...

Summa summarum: Är du sugen på en 88:an men det enda som erbjuds är Sias sortiment, då är Nötkrokant ett okej substitut. Den var helt okej, men ack så välbekant.
Tutti Frutti

Glass nummero två, Tutti Frutti från Triumfglass. Hittades på mitt lokala Ica idag. Hurra! Jag är ett stort fan av tuttifruttismaken, trots att jag förätit mig lite på tablettasken under mina barndomsår eftersom jag var övertygad om att dessa var det enda botemedlet mot åksjuka i samband med tågfärd.

Det här var alltså isglass med tuttifruttismak blandat med vanlig vaniljglass. Efter en tugga tänkte jag snabbt tanken att jag ville gifta mig med den här glassen. Oj, så mycket smak av Tuttifrutti! Sen la sig smaken lite, och glassen blev lite tråkigare. Men betyget blir ändå högt. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar