fredag 27 juni 2014

Broadway!

Den här veckan har jag haft roligt. Jag går nämligen en sommarkurs i musikal. Det är precis så trevligt som det låter. Och varierande! Jag blir halshuggen i en blodig version av "Let it go" ur Frost, spelar en förnärmad Eliza Doolittle med en blandning av cockneydialekt och norrländska, är väldigt kissnödig i Urinetown, är spöke i "Empty chairs and empty tables" samt är allmänt förkrossad och kär i Legally Blonde och Phantom of the Opera. Jepp, så ser min vecka ut. Helt perfekt för ett musikalfreak.

Ännu trevligare om jag inte tappar rösten lite då och då. Jag hängde nämligen med två små söta barn i helgen och av tidigare erfarenheter kan jag säga att det inte alltid är så klokt om man har något inplanerat den närmsta tiden. Typ en dyr kurs i musikalsång. Där det kan vara trevligt att kunna prata och sjunga. Det kan bli så att skaparna av de två barnen inom kort får hem en faktura.

Tyvärr har jag ju en tendens att alltid hamna på första sopranstämman vilket oftast är trevligt. Ja, när man inte har tappat rösten då. Det kan bli vissa svårigheter... Men jag är glad ändå! Att den ena sololåten är "All I ask of you" ur Fantomen (alltså musikalen, inte seriefiguren) kan vara lite problematiskt. Men jag kör på ändå! Hur fel kan det bli? Vi har alltså konsert imorgon men eftersom publiken inte betalar inträde och dessutom blir bjuden på fika så får de helt enkelt stå ut med lite kraxande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar