torsdag 12 juni 2014

För jag har tagit studenten!

Ja, eller det var ju ett tag sedan jag tog studenten. Närmare bestämt 5 år sedan. Jovars, nu är man gammal. En som däremot är nybliven student är min kompis Estrid. Hon tog studenten igår och jag fick gå på kalas. Supergod mat, trevligt sällskap och dåligt väder (men även det tog sig!). Det hela utspelade sig på en liten ö på söder som jag vill flytta till. Ska bara skaffa lite pengar först. Estrids föräldrar höll också ett fint tal till sin dotter, något jag blev lite avundsjuk på. Inte fick jag något tal på min student! Är det något man kan kräva i efterhand? Kanske till midsommar? En liten tanke bara. Tur att jag tycker väldigt mycket om mina föräldrar ändå.

En annan sak som har hänt är att jag varit på äventyr i Motala. I vår släkt har vi inte riktigt fattat det där med att tajma in så att alla generationer är lika gamla. Det innebär att alla mammas kusiner på morfars sida är över 80 år gamla. Det innebär också att man får höra ganska många spännande historier om livet under Kalla kriget och hur man cyklar Vätternrundan trots att man är 75 år. En mycket trevlig helg som också den innehöll en massa god mat. Jag är ganska bortskämd just nu. Tur att jag väger upp det hela med att äta tortellini med ketchup till middag idag. Någon måtta får det väl ändå vara.

Till sist har jag hunnit spela in en reklamfilm för ICA. Det var oerhört lättsamt och bra betalt. Vi fikade mycket och sedan gick vi runt lite i låtsasbutiken under tiden som det filmades. Typ så var det. Inte helt fel. (En mer ingående redogörelse får ni inte för jag har skrivit på papper där det stod att det var strängt förbjudet att avslöja något). Min mamma tycker att jag numera ska kallas Ica-Vicky men där är jag aningens tveksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar