söndag 24 november 2013

Veckan som varit

Okej, här kommer då en summering av denna galna vecka.

Måndag: LEDIG! Fram tills det var dags att åka till Göta för foajémöte. Vi skulle hålla på i två timmar men jag kom därifrån efter 3,5... Mycket gammalt men också nyttiga genomgångar gällande brandsäkerhet. När jag började förra hösten hade jag precis läst en fruktansvärd bok om Göteborgsbranden så man kan säga att jag har respekt för att se till att nödutgångarna är fria...
Tisdag: Paninijobb. Gick upp mitt i natten (börjar runt 5.45) och jobbade på. Mamma var på blixtvisit så jag åkte till henne på kvällen och inspekterade hennes hotellrum. Det har blivit lite av min grej den här hösten. Kan således tipsa om Zinkensdamm hotell och vandrarhem, väldigt mysigt! Bättre än Malmen på Götgatan iaf.
Onsdag: Jobb igen. Plus mammahäng. Plus kör. Sen var dagen slut.
Torsdag: Dubbeljobb. Panini 7-15. Sprang runt överallt hela dagen. Fick huvudvärk vid 10 som höll i sig tills jag somnade vid 12. Dumt. Åkte direkt från Panini till Göta för godispass. Blev förkyld. Sammanlagd arbetstid: 14,25 timmar.
Fredag: Sov några timmar innan det var dags att kliva upp och jobba på Panini. Visade sig att alla var sjuka. Vid 11 fick vi helt galet mycket att göra och så höll det i sig. Trevlig stämning höll dock humöret uppe. Åkte än en gång direkt till Göta Lejon och där pajade bussen. Efter 20-30 minuter bröts föreställningen (bussens första scen...) och alla människor strömmade ut. Dessvärre kom den aldrig igång igen och föreställningen ställdes in. Totalkaos. På avslutningsmötet den kvällen var det tänkt att vi skulle gå igenom exakt vad vi skulle göra om föreställningen någon gång skulle ställas in. Istället fick vi lära oss allt i stridens hetta. 1100 besvikna och ledsna människor som skulle få information om hur de skulle gå tillväga för att få ersättning. Inte min roligaste kväll på jobbet och dessutom supertrist för alla besökare som åkt långt för att se föreställningen.
Lördag: Jobb igen. Sovmorgon följt av merchpass. Bussen fungerade! Från och med nu måste hela publiken stänga av mobilen/sätta på flygplansläge vilket kanske hjälper. Stora plåtbussar från Broadway är extremt tekniskt avancerade och kräver uppenbarligen en massa saker. Vi fick lussebullar och chokladaskar med ett tack på från teaterledningen. Uppskattat!

Nu är det söndag vilket innebär veckans sista föreställning följt av resa till Sundsvall. Det behöver jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar