söndag 17 november 2013

Det hårda livet som foajévärd

Jag promenerade faktiskt till jobbet idag vilket gick alldeles utmärkt, förutom att jag höll på att komma försent. Det är inte superbra, men efter en tempoökning hade jag till och med 5 minuter till godo när jag väl kom fram till Söder. Tummen upp för det. Dessvärre glömde jag helt bort att stänga av min promenadapp (gå för hjärtat, rekommenderas! Välgörenhet och motion i ett!) vilket innebär att det ser ut som att det tagit runt 6 timmar för mig att gå från Sickla till Södermalm... Kanske var det därför jag höll på att komma försent...

Annars flöt jobbet på väldigt smidigt idag. Söndagar är den bästa dagen på hela veckan. Över tusen besökare känns som 10 ungefär. Betydligt lugnare än de hysteriska lördagarna där vi kör 2 föreställningar i ett. Känns det som i alla fall. Det mest spännande som hände var att jag stack mig på Pernilla Wahlgrens ros. Som jag sen delade ut på scenen. Så jobbar jag.

Imorgon är jag ledig nästan hela dagen. Det är lyxigt! På kvällen ska jag till Göta för personalmöte och sen väntar en härlig 62 timmars arbetsvecka. Det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar