torsdag 1 maj 2014

Det var ett tag sen sist...

Hej bloggen, förlåt att jag varit så frånvarande. Har haft fullt upp med att bli moster till en liten tjej vid namn Frida. Mycket trevligt. När vi alla nästan gett upp tanken på att det skulle sätta igång av sig själv dök hon upp. Söndagen den 13/4, jag har således fått en kompis som också är född den trettonde. För min del skedde allt inom ramen för en Priscillaföreställning. Strax efter första aktens start fick jag sms från alla håll om att det var på gång, sen jobbade jag min mest förvirrade paus någonsin (exempelvis tog jag för första gången någonsin för mycket betalt på kortmaskinen) för att sedan, mitt i den mest hysteriska scenen i hela musikalen (tänk galen diskomusik sjungen av Pernilla Wahlgren och speeda upp den till Kalle Ankanivåer) få ett samtal av de nyblivna föräldrarna som ville avlägga rapport. En väldigt speciell dag på jobbet.

Utöver det har jag varit i Sundsvall. Jättemycket. Verkligen jättemycket. Först en gång innan beräknad födsel, sen en gång när det verkligen verkade som att det skulle bli barn den veckan, sen spontant när det väl blivit barn och plötsligt var det påsk. Tur att jag gillar att vara i Sundsvall. Nästa gång blir när syster fyller år då jag också ska passa på att ta med allt som kan vara bra att ha i Spanien.

Igår var det valborg och enligt traditionen (jo, tredje året i rad nu!) sjöng jag och kören nere vid brasan i Sickla. Jag tutade på som bara den och det var kul men kallt. Idag har jag varit helt ledig och har förutom en promenad till Nacka forum och en renskrubbning av städskåpet inte gjort mycket. Skönt det också!

1 kommentar:

  1. Du får som sagt låna min resväska om den på hemvägen blir fylld med olivolja och vin /Hälsningar ansvarsfulla tvåbarnsmorsan

    SvaraRadera