söndag 27 september 2015

Kortblogg

Okej, min syster Sofia har nu tjatat på mig i veckor om att blogga. Jag har blivit lillasystertjurig och vägrat. Istället har jag jobbat. Typ dygnet runt. Jag har ju då inte bara ett jobb, det vore ju oerhört tråkigt. Nä, minst tre ska det vara. Nästa vecka kommer jag därför att jobba för fyra olika arbetsgivare. Helt rimligt.

Vad har hänt sedan sist?


  • Jag har blivit gammal. Supergammal. Det blev mycket tårta och många paket. Trevligt. Sen blev jag sjuk. Det tillhör tydligen ålderdomen. 
  • Jag har varit i Sundsvall och lekt med barn, Tyvärr var jag ju supersjuk men det tog inte barnen så mycket hänsyn till. Men trevligt ändå. Vi la mystiskt Mimmipussel från Köpenhamn. Jag och Frida satt på ett hörn och försökte sätta ihop två bitar, samtidigt som Adam skötte 160-bitars pusslet på egen hand. Imponerande. 
  • Vi har haft premiär! Storartad galapremiär med bubbel och fina recensioner. Har ni tråkigt rekommenderar jag ett besök på Göta Lejon och musikalen "Förklädet". En väldigt speciell metamusikal (jag älskar meta!) som handlar om en man som sitter på sin kammare och lyssnar på musikaler. Oroväckande mycket igenkänning där... Premiärkvällen slutade med premiärfest som jag lite spontant jobbade på. Blev helt plötsligt ansvarig för matsektionen utan några vidare förkunskaper. Så här kunde det låta:
Hungrig musikalartist: Vad är det här för något gott?
Jag (oerhört självsäkert): Öhh, jag tror att det är kyckling. Med någon slags krydda.
Annan hungrig teaterarbetare: Har du något vegetariskt?
Jag: Jag har något här som ser ut som bruléépudding. 
Annan hungrig teaterarbetare: Tofu?
Jag: Ehh, mycket möjligt...

Succé!

Utöver det har jag som sagt mest jobbat. Kör sista svängen på slotten nu innan vi går in i lågsäsong. Det känns lite vemodigt, men ändå rätt skönt. Det tar på kroppen att traska runt på slott. 

Har också vunnit 60 kronor på en trisslott. Jag jublade så högt att hela kvarteret vaknade. Typ.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar