måndag 2 december 2013

Pepparkakshus

Kort uppdatering:
Var hemma i Sundsvall förra veckan och tyckte att jag skulle göra något slags avtryck så att ingen glömde bort mig. Jag bakade således en enorm pepparkakskyrka. Eftersom mina byggkunskaper är något magra (trots några år av sommarjobb inom byggbranchen...) tillkallade jag experthjälp.
 
En gubbe från Picea bygg ställde upp och räknade ut hur stora delarna skulle vara. Denna man byggde också ihop huset sen, ivrigt påhejad av mig. Jag föreslog betong men det verkade han inte riktigt nappa på...

 
 
Fint blev det iaf! Om man bara ser det framifrån... Frågan är om det skulle gått igenom en besiktning. Nackdelen med att bygga en enorm kyrka av pepparkakor är att det går åt hiskeligt mycket deg samt kristyr. Båda tog slut ganska snabbt. Men som sagt, fint blev det!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar